17. aug. 2014

FALSE EYELASHES



Jeg har haft det før, og nu har jeg så fået det igen - falske øjenvipper. Denne gang er der bare benyttet en anden metode, som giver et mere naturligt look, og jeg er virkelig fan. 
Da jeg fik det lavet sidste gang, fik jeg sat det på som buketter. Når det bliver sat på som buketter, "klistrer" man flere af sine egne øjenvipper sammen med buketten for at give et look, der giver mere volumen. Problemet med denne metode er bare, at hver enkelt vippe har forskellig levetid før den falder af. Herved skaber man ubalance i sine vippers normale voksemønster, og man risikerer derfor, at der falder mange flere vipper af end nødvendigt. Derforuden er buketter tunge for vipperne. Hver enkelt kvinde har forskellige tykkelser og længder på sine vipper, og det er derfor forskelligt, hvor meget de kan bære. De buketter jeg fik sat på, var lange og kraftige, og mine små fine vipper kunne ikke bære dem, hvilket betød at det var meget tungt at have dem på. Ligeledes hev buketterne samtlige af mine egne øjenvipper af, når de faldt af, hvilket resulterede i, at jeg måtte købe falske øjenvipper hos Matas og sætte på, da jeg ikke have nogle vipper tilbage overhovedet. Jeg havde altså ingen øjenvipper i næsten 4 uger, før de selv så småt begyndte at komme igen. Det så frygteligt ud, og jeg skal aldrig i livet have buketter på igen.
Jeg har nu fået lavet singles i stedet, hvilket er langt flottere, grundet det mere naturlige look. Jeg fik det lavet af en af mine bedste veninder, som er igang med at uddanne sig som kosmetiker og hun har derfor lige været på kursus hos Lash Bar Copenhagen, som er ret anerkendt for deres vipper. Tjek hjemmesiden her.
Hun startede med at måle mine egne vipper for at finde ud af, hvilken længde hun skulle putte på, så mine egne vipper kunne bære det. Herefter satte hun vipper på hver enkelt af mine egne vipper. Hun skiftedes desuden mellem forskellige længder afhængig af tykkelsen og længden på mine vipper, så jeg ikke fik nogle på, som mine egne ikke ville kunne bære. Resultatet er mere end tilfredsstillende og jeg kan slet ikke mærke, jeg har dem på. Det er så dejligt med en positiv oplevelse, da jeg jo synes, det er ekstremt flot, og så er det desuden vildt praktisk om morgenen, når jeg ikke behøver tage mascara på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar