28. nov. 2014

JEG ER BAGUD



Jeg er bagud med sådan cirka alt herhjemme. Jøsses mand, hvor får man bare et helt andet forhold til tiden, når man får en baby. Den flyver jo virkelig bare afsted. Når man tager hul på en ny uge, er den væk før man får set sig omkring. Det er temmelig skræmmende egentligt!
Jeg plejer, at være i rigtig god tid med julegaver, hvilket jeg på ingen måde er i år. Jeg har købt to, så det er da en start. Min egen ønskeseddel til jul er også rimelig skrabet - jeg ved ganske enkelt ikke, hvad jeg skal ønske mig, og det har jeg altså aldrig været udsat for før. Jeg kan lige klemme mig op på 5 ønsker, men så kan jeg heller ikke komme på mere. Jeg plejer jo selv at købe det, jeg synes, jeg mangler, og når man går herhjemme på barsel, så kan jeg ikke komme i tanke om ret meget, jeg synes, jeg mangler.
Anyway, så gjorde min mor mig opmærksom på, at hun synes, det var en skam, at jeg sådan havde malet fanden på væggen herinde på bloggen i forhold til vores situation med Sigga, og det kan jeg egentlig godt følge hende i. Bloggen er som sagt mit frirum, hvor jeg deler det, jeg lige har i tankerne, og de sidste par gange jeg har lavet indlæg, har vi bare haft en dum dag, og det afspejler sig så i den måde, jeg får mig formuleret på. Jeg havde ganske enkelt behov for at give los for mine frustrationer. For hold kæft, hvor er det kommet bag på mig, hvor hårdt det er at have en baby, og når hun så tilmed har noget, der minder om kolik, så er det altså anstrengende at være forældre ind i mellem. Heldigvis har min mor været skide god til at tilbyde sin hjælp, når vi har haft brug for luft, og Mads er også god til at supplerer mig, når jeg har behov for at få en pause. 
Igår var jeg bla. en tur på julegaveshopping med en veninde - jeg trængte virkelig til at få lidt luft fra det hele, og det har givet mig et helt andet overskud, og det har i den grad smittet af på Sigga. Jeg føler, jeg har et helt andet barn i dag, om det er zoneterapien, der begynder at virke eller at jeg slapper bedre af igen, det ved jeg ikke.
De sidste 14 dage med skrigeri har sat sine spor i forhold til bloggen, og hvad jeg har nået herinde. Jeg er håbløst bagud med mine indlæg, men der er altså ikke noget at gøre ved det. De er ikke så hyppige i øjeblikket, fordi jeg prøver at nå tingene herhjemme, samtid med at jeg også skal være mor for en skrigeballon, som allerhelst bare gerne vil hænge eller ihvertfald være tæt på. Man kan ikke det hele, og det er jeg efterhånden ved at erkende og begynde at vende sig til. Støv må være støv og rod må være rod - sådan er det nok bare at blive forældre. 

Hvis i forresten gerne vil benytte jer af lækre Black Friday tilbuds på forskellige hjemmesider, så har Pagik lavet et ret godt indlæg om, hvor i kan finde besparelser - dem kan i finde her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar