14. okt. 2012

A SECRET LOVE AFFAIR

Eftersom jeg tidligere har været i USA, synes jeg det var ret oplagt at fortælle lidt om, hvad jeg dengang foretog mig derovre, og hvor i USA jeg befandt mig. Sidst jeg krydsede grænsen til USA var i efteråret 2009. hvor jeg var på studietur til Washington samt New York - to fede byer på hver deres måde. Washington er på mange måder en by med en fandens masse historie bag, da det som bekendt er USA's hovedstad. Ligeledes er det en rigtig flot by med alle dens gamle bygninger og tidslange historie. 
Times Square er et must, hvis man skal en tur til New York. Egentlig er det ikke fordi, området er så mega stort, men det er bare en oplevelse i sig selv. Hvis shoppinggenet skal fodres lidt, kan jeg klart anbefale Soho, som er et område i New York med en masse lækre butikker. Ligeledes er 5th Avenue også et besøg værd. Det er en gade på Manhatten spækket op med en masse luksuriøse butikker, hvor Gucci, Louis Vuitton, Miu Miu, Chanel osv. pryder gadebilledet som perler på en snor. Selv befandt jeg mig mest i Soho, da jeg var derovre, og fik da også shoppet en hel del nyt til garderoben. 
Vi var som så mange andre turister rundt og se samtlige turistattraktioner i hele New York. Vi var en tur i Harlem, en tur i China Town, oppe på Empire State Building - som er USA's højeste bygning, ovre og se Friheds gudinden, som faktisk syner større på film, end hun egentlig er i virkeligheden. Vi var på Metropolitan Museum of Art, vi var i Soho, vi var inde på 5th Ave. Vi var en tur inde i Central Park, vi var på Broadway og se en musical. Vi oplevede faktisk en hel del. Selvom det kostede et par vabler at gå så meget, som vi gjorde, så var det så afgjort de ømme fødder værd, for hold kæft New York er jo en latterlig lækker by. 
Os tøser var også en tur på Sex and the City sightseeing, hvor vi var rundt i New York for at se de steder, som også er med i deres serie (vidst nok). Sex and the City har aldrig fanget mig, derfor var turen ret meningsløs for mig. Jeg havde også en anelse svært ved at sætte mig ind i de andre tøsers begejstring, indtil vi kom til det her fine lille sted, hvor de laver nogle uovertruffen lækre cupcakes - pludselig gav turen bare meget mere mening. Skal jeg være ærlig, så ville jeg hellere have været med drengene ude at se amerikansk fodbold. 

Det var min lille og meget korte fortælling om min tur til USA. En super fantastisk tur, som efter disse billeder står helt klart i min erindring om, hvor fascinerende et land, det er. Jeg vil nu begive mig ud i at pakke, da der efterhånden ikke er ret mange timer til, at jeg skal afsted, og sige Au Revoir til vi ses igen. Jeg lader bevidst min computer blive hjemme, da jeg ved, jeg ikke får tid til at blogge derovre alligevel. Derfor må i vente små 14 dage med at hører fra mig igen, men så er jeg også overbevist om, at jeg har en helt masse på hjertet, som jeg skal fortælle jer om. //Peace

Ingen kommentarer:

Send en kommentar