21. okt. 2012

AND THEN SHE'S BACK

Kære søde læsere. Nu kunne jeg altså ikke undvære jer længere! Der er så meget, jeg gerne vil fortælle jer om. Jeg havde egentlig besluttet mig for, at jeg ikke ville smøre min blog ind i feriebilleder fra USA, men når man har taget over 700 billeder indtil videre, er det virkelig svært at lade hver. Så selvom det synes af mange billeder, så har jeg virkelig begrænset mig!!
Vores første par dage i USA forgik i Orlando, Florida. Første dag besøgte vi SeaWorld, hvor der virkelig er et dyreliv, som sparker røv, for at sige det på godt dansk. Der var alverdens dyr. Vi så spækhugger, søløve og delfinshows. Vi så alle mulige forskellige dyr, som lever i vandet bla. nedenstående, som er en søko.
Anden dagen i Orlando forgik i Universal Studios. Alting er bare større i USA, må jeg erkende. Det er alt fra deres biler, til deres menuer, ja helt ned til noget så enkelt, som deres græsstrå. Ligeledes gælder dette også for deres parker hernede. Universal Studios er så stort, at det er delt op i to lande, da man ikke kan nå det hele på en dag! Vi valgte at bruge dagen i Ireland of Adventure.
Derfor nåede vi kun et af landene, men det var også helt vildt godt. Det var simpelthen så gennemført derinde, og jeg har taget en million billeder derinde fra! Deres dyreliv er helt fantastisk herovre, hvilket det også var inde i Universal. Leguaner går frit omkring og deres egern springer rundt overalt. Faktisk er egern herovre et skadedyr, men det ændre ikke på, at jeg synes, de er totalt søde.
Ligeledes var der også forlystelser inde i Universal, hvilket vi benyttede os af. Men det kunne altså godt være en ret våd fornøjelse, hvilket fremgår ret tydeligt på nedenstående billede, hvor især min far får en del vand!
Når man er vokset op med Harry Potter filmene, synes de er helt vildt gode, og tilmed er en lille smule nørd på området, var Harry Potter land i Universal helt i top! Det var så gennemført. Hogwarts, Hogsmeade, toget, Olivanders og alt det andet var der, præcis som i filmene. Jeg må erkende, at jeg var en smule som et lille barn juleaften - det var en rigtig god oplevelse. 
Nu kommer vi til min yndlings del på hele turen, nemlig svømning med delfiner. Jeg har altid drømt om at svømme med delfiner, da jeg er en lille smule forelsket i lige netop dette dyr. Jeg synes, det er et fantastisk væsen, og så er de jo bare så super søde. 
Grundet indhakket i delfinens finne skyldes en hudsygdom, den havde da den var lille - det skyldes ikke dyrplageri eller andet ikke rart. 
Vi dansede med delfinerne, de kyssede os på kinden, de trak os rundt, vi krammede dem og vi dykkede med dem under vandet. Det var en helt unik oplevelse, og det var endvidere en drøm, som for mig gik i opfyldelse. 
Vi havde en enkelt dag i Key West igår, førend vi skulle videre til Fort Meyers, så det meste af dagen i dag, har forgået i bil. Dog med et enkelt stop på vejen, hvor vi var i alligatorpark. 
Mens jeg sidder og skriver dette indlæg til jer, nyder jeg nedenstående udsigt og 35 graders varme. Jeg beklager billedet (der er et net mellem rækværket og loftet af sikkerhedsmæssige hensyn), men det snyder jer ikke for udsigten ;) Nu vil jeg skifte tøj, så jeg er klar til at komme ud at spise! Jeg lover ikke, hvornår der kommer et nyt indlæg, så indtil da må i hygge jer og holde humøret højt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar