10. feb. 2013

A TOUCH OF RETRO

A TOUCH OF RETRO

Den store retro-bølge er om nogen over os disse dage. Faktisk skal man helt tilbage til omkring 50'er og 60'erne for at finde et touch af det, der pryder modens tendenser til foråret. Print i alle afskygninger, plisserede nederdele, farver osv. - det hele danner rammen om det, vi kan forvente af designerne verden over - hver designer repræsenterer det bare forskelligt i deres kollektioner. Ovenstående er et udkast fra Ganni og Stella Mccartney. 
Personligt finder jeg disse to mærker meget inspirerende og rent udseendemæssigt falder begge mærker ret meget i min stil, da jeg godt kan lide, at de er så overdrevne og gennemførte. Jeg har valgt 'korte' sko til sættene, da jeg som udgangspunkt mener, at det er det mest rigtige til et sommeroutfit. Derforuden har jeg valgt solbriller, som rent modelmæssigt sagtens kunne være at finde i de tidlige 60'er, og jeg derfor mener, at de er ideelle til ovenstående outfit for at få et gennemført look. 
Som sagt er det meget prangende, og er man ikke til denne retro tendens, kan man sagtens skille sættende ad, og bruge noget andet enten foroven eller forneden for at nedtone det en smule. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar