26. okt. 2014

HVOR TRYKKER MAN STOP?


Som nævnt i et tidligere indlæg, var chancen for at komme hjem igår meget stor, og det blev da også en realitet. Det var skønt at få den bette mus med hjem, og hun tog det super pænt, lige indtil kl. 18! For en i helved sådan et lille barn kan skrige. Hun skreg og hun skreg og så skreg hun lige lidt mere. Hvor fanden er stop-knappen på sådan en baby? Mads og jeg var ved at gå ud af vores gode skind - alt hvad vi gjorde var forkert og ingenting hjalp. Til sidst måtte vi krybe til korset og jeg gik derfor op og spurgte min mor, om hun ikke ville komme og hjælpe (pludselig er det en mega fordel at bo hjemme), og hun fik heldigvis ro på hende, lige indtil hun tabte sutten og så måtte Mads og jeg på den igen.
Kl. 01 stoppede hun skrigeriet efter 7 stive timer, hvor hun sammenlagt havde sovet 1 times tid. Natten var også lang, for selvom hun sov, så var hun meget urolig og maven drillede hende, hvilket den også har gjort hele formiddagen, så jeg håber virkelig, at hun er så træt i aften, at hun kan sove. I morgen vil jeg prøve at ringe til en, som laver kranio sakral behandlinger på spædbørn, for at se om det kan løse det her maveproblem. Alle kneb gælder, når man har en skrigeballon, og jeg vil give hvad som helst, for at hun ikke skal have så ondt.

4 kommentarer:

  1. Oh the joy of motherhood…husk hun har fået mange indtryk de sidste døgn, og så er det jo okay, hvis hun kvitterer med lidt skrigeri;-) Send bud, hvis I skal bruge aflastning - jeg er der inden for fem minutter;-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da belastede at hører på, puha. Men tror nu ikke så meget, det er det, hun reagerer på - tror det er hendes mave, der driller hende :(

      Slet
  2. Prøv en slyngevugge! Jeg var blevet vanvittig, hvis vi ikke havde anskaffet os en. Den gav vores søn så meget ro. Han har faktisk sovet i den helt til han var ca. 6 måneder. Hos os stoppede maveknebene, da han var omkring 6 uger. Vi prøvede en kiropraktor undervejs. Om det var det, der hjalp, skal jeg ikke kunne sige, men det er måske forsøget værd? I har sikkert googlet jer til alle rådene, men biogaia dråber - eller semperdråber og mylicon kunne måske også hjælpe? Mylicon kan kun fås på recept og skal bestilles fra skanderborg apotek, fordi de selv producerer det, da det er gået ud af produktion. Håber, maven snart får det bedre - jeg ved hvor hårdt det er.

    Julie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julie.
      Sjovt du nævner slyngevuggen - vi har lige så lige bestilt den, og krydser nu fingre for, at hun kan finde ro, når hun ligger i den. Indtil videre sover hun i vores seng om natten, og man sover altså ikke særlig godt med sådan en lille størrelse i sengen.
      Derforuden tror jeg, vi kaster os ud i kranio sakral, som vi har fået anbefalet af flere ellers mange tak for råd - det kunne være, de blev en nødvendighed :)

      Slet