3. nov. 2014

DET DER MED SUTTER


For helved en kamp vi har med Sigga og det der med at tage sutten - hun vil bare ikke! Hun skriger i vilden sky, når hun får den stukket i munden, og det er uanset hvilken vi har givet hende. Har prøvet alle mulige sutter til hende. Nu har jeg så forsøgt mig med Brugsens de billigste, da min moster havde held ved at få hendes drenge (som også er præmatur) til at tage dem, og første gang jeg stak sådan en i munden på hende, suttede hun løs. Jeg krydser virkelig fingre for, at hun gider at have dem, så jeg er fri for at sidde med mine bryster fremme konstant, fordi hun har et stort suttebehov uden egentlig at være sulten. 
Desværre er Brugsens sutter også de grimmeste i verden i meget stærke pink og røde farver, men hvis det er dem barnet vil have, så kan mor her godt se bort fra at de er noget så grimme og ikke passer til noget som helst af hendes tøj (ja, det går jeg altså op i - jeg ved godt, det er åndssvagt), hvis bare de virker. 
Det er sjovt som ens holdninger konstant bliver rykket, når man har en baby. Jeg havde også en klar holdning om, at stærke farver og plastik legetøj ikke skulle ind herhjemme, men det kom det, og det gjorde det, fordi hun synes farverne er spændende at kigge på, og så skal hun da selvfølgelig have farver - også selvom det er pink! Man vil jo gerne sit barn det bedste :-)

2 kommentarer:

  1. Hun skal da have alle regnbuens farver, og de blir kun værre😜 godt det virkede med de billige, grimme sutter-de kan godt være en ven i nøden...også for mor og far:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det mener hun ihvertfald selv ;) Det er en ven i nøden, når suttebehovet skal stilles!

      Slet