30. okt. 2014

SLYNGEVUGGEN


For helved hvor er jeg træt i dag! Sigga valgte at holde fest i nat, og det havde hun altså ikke lige aftalt med sine forældre, så vi var ikke helt enige om situationen i nat. 4 timers afbrudt søvn er det blevet til - jøsses mand. Jeg tror snart ikke, det er muligt at have større poser under øjnene - for første gang ever, overvejer jeg virkelig at lære mig selv at drikke kaffe!  

Vi har erhvervet os en slyngevugge, efter jeg havde fået den anbefalet af flere på Instagram. Vi har endnu ikke ladet hende sove i den om natten - der sover hun stadig i vores seng, men i dagtimerne har jeg taget den i brug, så hun kan vende sig til den, og indtil videre er det gået fint. Desuden er det pisse smart, at man kan tage den med rundt. Der følger nemlig et beslag med, der gør det muligt at hænge den op i dørkarme - skiiiide gooodt! Jeg føler mig ret sikker på, at vi bliver rigtig glade for den eller også prøver jeg bare at overbevise mig selv om det i håb om, at vi kan få os en bedre nattesøvn. 

Sigga er forresten 4 uger i dag!! Holy moly det er gået stærkt. Det er jo slet ikke til at fatte, at vores lille troldeunge har eksisteret i fire uger, og at vi har været forældre lige så længe. Jeg er også begyndt at tænke over, hvornår det faktisk går op for mig, for jeg fatter det stadig ikke, og det begynder egentlig at irriterer mig lidt, for jeg kan ikke lade hver med at tænke, om der er noget galt med mig, siden mit hoved bare ikke gider at fatte, at det faktisk er en realitet, at jeg nu er nogens mor. 
Derforuden har jeg for første gang nogensinde udvist større tålmodighed end Mads - en egenskab hverken ham eller jeg troede, jeg var i besiddelse af. Når barnet skriger, så er min tålmodighed bedre end hans, og det er virkelig kommet bag på Mads, hvor dårlig han er til at tackle et skrigende barn, og jeg er blevet overrasket over, hvor rolig jeg faktisk kan være. Det er mig stadig lidt en gåde! 
Som jeg sagde til min mor igår, så sker der altså bare noget med en, når man bliver mor - man får en helt anden ro over sig, det har jeg ihvertfald fået, og det tror jeg er både til Siggas og min fordel. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar