11. nov. 2014

HVAD ER KÆRLIGHED?


Ja, hvad er det egentlig? 
Kærlighed er mange ting og der findes mange forskellige fortolkninger og forskellige sider af kærlighed. Efter vi har fået Sigga, er jeg begyndt at opleve en helt ny slags kærlighed. Kærligheden til sit eget barn er det mest livsbekræftende og mest følelsesladede, jeg nogensinde har oplevet. 
Der er egentlig gået længe, før denne slags kærlighed er kommet helt ind under huden på mig, og jeg har faktisk været bange for, om der var noget galt med mig, fordi jeg bare ikke fik den helt specielle følelse, som alle har snakket om, at man får til sit barn, lige til at starte med.
Sigga er snart 6 uger gammel og især de sidste 14 dage, har de her følelser væltet ind over mig, som en tsunami, og det er egentlig kommet ret pludseligt (og det er ikke pludselig på den gode måde). 
For lidt over 14 dage siden havde jeg nemlig en rigtig grim oplevelse med hende - hun stoppede med at trække vejret, og de følelser, som jeg ikke troede, jeg havde så mange af, kom væltende ind fra højre, fuldstændig umotiveret og med sådan en kraft, at det blæste mig helt omkuld. Jeg har sjældent været så panisk før og jeg ringede straks 112, og der stod jeg helt alene hjemme, med et barn på skulderen, som havde fråder om munden, var helt rød i knolden og uden at sige et muk - hun stirrede bare. Jeg fik en meget rolig førstehjælps-dame i røret, og efterhånden som vi snakkede, begyndte Sigga stille og rolig at komme til sig selv igen og så skreg hun i vilden sky (altså trak hun vejret) - barnet havde fået sine vitaminer galt i halsen og i stedet for at hoste, så lukkede hun bare af. Førstehjælps-damen sagde, at det var helt normalt, at spædbørn lukkede af på den måde, men hvor skulle jeg vide det fra? Heldigvis havde det intet på sig, og jeg slap med skrækken, men den oplevelse fik virkelig følelserne frem i mig. Fra den dag er min kærlighed til hende vokset og vokset - altså er der ikke noget galt med mig, heldigvis ;)
Jeg er så skide stolt af, at jeg har været med til at lave noget så dejligt. Nogle gange fatter jeg slet ikke, at det kan lade sig gøre. Og når folk så også synes, hun er sød, så bliver jeg endnu mere stolt. Selvom jeg ikke er god til komplimenter, hverken når det gælder mig selv eller når det gælder hende, så varmer det mit hjerte, når folk kommenterer hende. Selvom det er hårdt ind i mellem, så er det det hele værd! Jeg elsker den lille troldeunge overalt på jorden, og det er først nu, næsten 6 uger efter fødslen, at det går op for mig. 

2 kommentarer:

  1. Årh ❤️ hun er det dejligste Sims. Du er så heldig! Love you ❤️

    SvarSlet