24. nov. 2014

VARME FUTTER TIL KOLDE DAGE


Wow, Siggas første rigtige sko - også selvom de findes under kategorien "hjemmesko", når man skal finde dem på diverse webshops. For os er det rigtige sko, da hun aldrig har haft andet på sine fødder end strømper og hjemmestrikkede futter. 
På Instagram er de her støvler virkelig hypede, og det har bestemt ikke gjort dem nemmere at finde i den rigtige størrelse, men det lykkedes da til sidst. De findes også i en grå farve, som virkelig også er fine, men jeg synes denne farve var mest oplagt til det tøj, hun har. 

Noget helt andet... Jeg trænger virkelig til at give frit løb for mine frustrationer - for helved hvor er det altså pisse hårdt at have en baby! En baby som har vendt totalt rundt på nat og dag den sidste uges tid. Jeg er IKKE god til at holde mig vågen om aftenen, og jeg har altid elsket at komme i seng  - Sigga er af en anden opfattelse. Hun skriger, og skriger og skriger lige i tiden, og jeg er ved at blive idiot. Det er storslemt om aftenen. Hun kan slet ikke finde ro og hun har virkelig ondt i maven. Hun trækker benene op under sig, sover rigtig dårligt og vågner rigtig ofte, og det er virkelig hårdt at stå model til. Jeg kan ingenting stille op, jeg cykler og cykler med hendes ben, varmer hendes mave, masserer den og trykker hende under fødderne. Jeg gør alt, men det hjælper ikke. Nu har vi bestilt tid til zoneterapi igen, og det må gerne tage og virke... 

På lørdag er Mads og jeg inviteret til 30 års fødselsdag, og jeg glæder mig for vildt til at være børnefri. Jeg har det ikke engang skidt over at skulle afsted. Jeg tror, jeg trænger til at komme lidt væk hjemmefra - væk fra skrigeballonen, så jeg kan få noget ny energi til at være mor, for jeg er virkelig ved at ramme bunden mht. overskud og godt humør.

3 kommentarer:

  1. Årh hvor føler jeg med dig - vores dreng kan også være en skrigeballon, det er dog mest mellem 5-9 om morgenen, hvilket også er sindssygt HÅRDT! Det eneste der får ham til at falde til ro er at give ham mad, selvom det kun er en time siden han sidst fik mad, så vi prøver at give ham lidt vand istedet (der har været kogt selvfølgelig) og det kan nogle gange få ham til at slappe lidt af.
    Kommer Sigga af med afføring eller er hun forstoppet? Vores Anton havde ikke afføring fra fredag til mandag - altså 3 døgn og imorges blev det åbenbart for meget for ham, for han var virkelig umulig. Heldigvis var der så endelig gevinst i bleen ved frokosttid.
    Hvilken MME giver i? Vi har lige købt grøn allomin og vil nu prøve at give ham 2 måltider af det i døgnet også det MME han plejer de andre måltider. Og vi skal til zoneterapi med ham igen imorgen. Vi var med ham i onsdags, og så havde han faktisk nogle okay dage lige indtil lørdag/søndag, så håber virkelig det viser sig at hjælpe når vi har været der nogle flere gange.
    Og kan sagtens forstå du glæder dig til at komme ud. Jeg er så træt af at gå og ligne en hængt kat i joggingtøj hver dag, det blir da rart for jer at komme ud, og gøre sig lidt pæn :)
    - Cecilie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun kommer af med afføring dagligt, så det er ihvertfald ikke forstoppelse.
      Det er nemlig bare hårdt, når de skal skrige sådan, det er virkelig slet ikke sjovt :(
      Hun får både den almindelige MME fra Allomin og den grønne. Hun får skiftevis almindelig og så den grønne i løbet af dagen. Vi startede med at bruge NAN, men det slog hendes mave helt ud! Vi skal også til zoneterapi i morgen - det håber jeg virkelig, der hjælper.
      Man har bare heller ikke overskud til at gøre noget ud af sig selv, når man ikke får søvn om natten. Jeg glæder mig virkelig til at skulle se anstændig ud på lørdag ;)

      Slet