31. dec. 2014

TAK FOR ÅRET DER GIK


Det er første gang i bloggens historie, at jeg skal give mig i kast med et indlæg, som opsummerer de vigtigste højdepunkter fra år 2014 - lad os håbe, at jeg får det hele med.

År 2014 har på mange måder været et meget begivenhedsrigt år. Det vigtigste overhovedet, er fødslen af vores skønne datter, som hver dag bidrager med så meget lykke og glæde, at ord ikke kan beskrive det. Sigga fik en meget hård start på livet, og det er først her lige godt 3 måneder efter hendes fødsel, at tingene er begyndt at vende, og vi har fået en glad pige. Det har været den vildeste rutsjetur ren følelsesmæssigt med mange aftener med tårer og følelsen af modgang, men når alt kommer til alt, så glemmer man ret hurtigt de mange lange aftener og nætter, når hun smiler til en og generelt bare er tilpas. 
At få et barn, har vendt fuldstændig op og ned på hverdagen som vi kender den, og man har pludselig et ansvar, som virkelig kræver meget af en og hvor man hele tiden tilsidesætter sig selv og hinanden. Det har været en rolle, vi lige skulle vænne os til. Det har især været en omvæltning, at man ikke bare kan gøre, hvad man har lyst til længere og at kærester, det er man ikke for en stund - man er udelukkende mor og far. Men når alt kommer til alt, så er det det hele værd.

Dette år er også året, hvor vi i den grad er begyndt på redebygningen til vores lille familie, vi blev nemlig husejere i september, og har siden da arbejdet i huset. Jeg har ikke været så meget på banen, som jeg gerne ville, da jeg nok havde regnet med, at jeg havde lidt mere mulighed for at hjælpe - sådan blev det ikke lige. Vi har heldigvis været godt hjulpet af venner, familie og ikke mindst min svigerfar, som virkelig knokler, for at få huset færdigt. Når tingene har brændt på og Mads har skulle arbejde, har vi haft nogle venner, som har trådt til - vi kunne virkelig ikke ønske os mere på det område. Vi er så beærede over den hjælp, vi får og meget overvældede over, at venner og familie gider at ligge så mange timer i det for vores skyld - det betyder uendelig meget. 

Det har også været året, hvor bloggen har nået helt nye højder, også mere end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig, da jeg startede bloggen. Det var aldrig min hensigt at nå så langt, men at bloggen har åbnet så mange døre for mig, er bestemt ikke noget jeg ser med negative øjne på, tværtimod. 
I sommers blev jeg kontaktet af et firma, som synes jeg var spændende, og som derfor gav mig mulighed for at åbne min egen webshop - en mulighed jeg aldrig havde troet bloggen ville give mig. Dette takkede jeg derfor ja tak til, og det er nok alligevel den største milepæl bloggen har nået. Jeg glæder mig for sindssyg til at komme igang med projektet. 
Derforuden eksploderede mit læsertal også efter fødslen af Sigga, og der har siden da været en lind strøm af læsere, hvilket jeg virkelig sætter pris på. Hvis der ingen læsere var, havde jeg heller ikke nået så langt med det hele og så havde det heller ikke været nær så sjovt at bruge så mange timer på indlæg. For det går der virkelig mange timer med, og især kreativiteten af indhold til indlæg, kan ind i mellem være en udfordring, især når der ikke er så meget tid at gøre med. 

Et år er oftest fyldt med både op- og nedture, heldigvis har der været flest af de goder stunder, og så længe der er det, så glemmer man lidt de dårligere tider, og det er nu nok meget heldigt. Jeg kunne sagtens fortælle en hel masse mere om de gode stunder, der har været i år, men så ville jeg nok alligevel aldrig blive færdig. Jeg vil gerne have lov til at sige tusind tak for året der gik, det har været en fornøjelse af dele det med jer, og jeg håber at i fortsat vil følge med i det nye år. 

Vores aften i aften foregår på lidt andre præmisser end sædvanligt, da man bliver nødt til at skifte spor, når man har en baby. Vi skal holde nytår hos et hold venner, og vi bliver flere par med små børn. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det nok skal blive super hyggeligt og jeg glæder mig faktisk til at det skal foregå stille og roligt. Nytårsaften siger mig ikke så meget længere, og det passer mig derfor ganske udmærket, at det ikke bliver et drukgilde.
Der er vidst ikke så meget mere at sige end GODT NYTÅR og at vi ses i det nye år :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar