27. jul. 2014

JERES HOLDNING?



Inden jeg tog på ferie købte jeg nemlig tasken ovenfor af en veninde - tasken er ikke ægte, men den er i ægte læder og minder jo til forveksling meget om den ægte udgave (min pung og kortholder er ægte). 
Personligt ser jeg intet problem i at købe efterligninger. For helt almindelige mennesker som jeg selv med et helt normalt lønnet job, har jeg ikke 15.000,- til at smide efter en ægte Chanel taske eksempelvis. Men det betyder jo ikke, at jeg ikke godt kunne tænke mig en. Men når der skal spares op til både ferie, hus og baby, har jeg ganske enkelt bare ikke økonomien til det. Hvis jeg havde et pengetræ i baghaven, så er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg til enhver tid ville vælge den ægte vare, eftersom jeg er meget kvalitetsbevidst, men sådan er det ikke, og så må man ind i mellem tage det næstbedste.
Da jeg i april havde fødseldag, havde jeg faktisk sparet op til en taske fra Mulberry, som kostede omkring 7000,- men eftersom der på det tidspunkt (og stadig vel at mærke) var kommet en lille baby ind i billedet, måtte jeg vælge, om jeg ville have en ny taske eller nogle fine ting til babyen, og jeg valgte det sidste. 
En baby er dyr - meget dyr, og der er mange ting, man gerne vil have til sådan en lille størrelse, men da jeg samtid også var vanvittig forelsket i en bestemt taske, valgte jeg derfor at købe en efterligning. Jeg er ligeglad - tasken ligner på en prik, og jeg har kun betalt en brøkdel af prisen. Så for mit vedkommende er det win win. Hvad jeres holdning til kopivarer er? 

5 kommentarer:

  1. Personligt er jeg slet ikke for kopi-varer. Jeg synes det er en forkert branche at støtte op om, da det primært er børnearbejde som arbejder under hårde vilkår. Jeg synes faktisk at LV taske er noget så grimme eftersom alle er begyndt at gå med dem pga. de er købt billigt på en ferie i Tyrkiet. Håber virkelig ikke, at Mulberry kopier kommer ind og overtager!
    Jeg har selv købt en Mulberry Bayswater som jeg har knoklet min røv i laser for at spare sammen til og da jeg korte kortet igennem var det den bedste oplevelse nogensinde. Jeg har heller ikke et barn at skulle tage hensyn til og jeg kommer aldrig til at gøre så vildt et køb igen, før den står på hus og børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar - altid rart med en anden holdning også :) Egentlig er jeg fuldstændig enig med dig - må dog bare erkende, at økonomien ikke er til det, når der er hus og et barn på vej. Derfor er jeg okay tilfreds med et andet alternativ - det er jeg blevet. Jeg har ikke altid været det. Som sagt ville jeg til enhver tid vælge en original, hvis muligheden bød sig, da der som du siger, er en vis lykkefølelse af, at have knoklet hårdt for noget og så købe det. Håber der kommer en dag, hvor jeg finder plads i min økonomi til at give mig selv den ægte vare - indtil da må jeg nøjes ;)

      Slet
    2. Jeg kunne selv have fundet på det samme. Ikke at købe en taske til den pris overhovedet, men at købe en kopiting, jeg ville bare ikke have fortalt det til nogen ;-)
      Mht børnearbejdere så tror jeg de børn arbejder for både store og små og kopi og ikke kopifirmaer.......desværre.

      Kh Camille Milk

      Slet
  2. Hej Simone
    Jeg har netop tilføjet din skønne blog til vores nye link liste på bedreblog.dk, det håber jeg er i orden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Sofie - selvfølgelig er det det :)

      Slet