29. aug. 2014

DET DER MED OVERTØJ

NÅR VINTEREN KOMMER

FOR AT FINDE PRISER OG FORHANDLERE, KLIK DA PÅ BILLEDET

Der er blevet efterspurgt et indlæg om overtøj og sko til vinteren, så det vil jeg se, om jeg kan imødekomme. Det er altid rart, når i har forespørgseler på indlæg, da det giver anledning til lidt inspiration, da jeg ind i mellem godt kan være lidt idé forladt. 
Selv er jeg ikke helt på det stadie, hvor jeg er tilfreds med de jakker, som befinder sig i mit klædeskab til vinteren, da jeg stadig (ligesom sidste år) søger den perfekte frakke. Dog har jeg i år helt styr på mine sko, og jeg mangler altså ingenting her. Hvis der skulle ryge noget på, så er det vidst bare ren forkælelse.

Kort og godt vil jeg sige om vinterjakker, at der findes tre overordnede kategorier, som gør sig egnede til vinterbrug; dunjakker, parkajakker og frakker. Den fashionable læser sidder nok og tænker, hvad med pelsjakken? Men for mig er en pelsjakke ikke en super aktuel vinterjakke - en pelsjakke er mere egnet til pænt brug i mine øjne.

Jeg ville til enhver tid vælge en sort eller grå vinterjakke, da disse farvemæssigt kan kombineres med alt slags tøj og alle slags sko, på denne måde er du mere dækket ind i forhold til din øvrige garderobe, og du kan altså nøjes med en enkelt jakke i stedet for flere forskellige. Derforuden ville jeg vælge et snit, som ikke kun kan bruges i år - altså en klassisk jakke. Jeg er typen, der smider en god slat penge efter en ordentlig vinterjakke og kun skifter den, når den er slidt op. Sådan foretrækker jeg det - andre har det anderledes. Mest af alt handler det nok om, at jeg virkelig hader at købe vinterjakke og helst undgår at gøre det år efter år.

Når det kommer til sko, er vi straks ude i et lidt bredere sortiment. Det er vildt forskelligt, hvad man forbinder med vintersko - personligt har jeg anskaffet mig nogle fra Angulus (som jeg allerede har vist jer her på bloggen). Nogle ville mene at dette absolut ikke er en vintersko, da de ikke er foerede, men det afhænger jo af, hvad man skal bruge dem til. Og da jeg ikke bruger mine sko til at trave rundt i sne med, men i stedet bruger dem indendørs i butikken på arbejde, så bliver en foeret sko alt for varm for mig, og det er jo op til brugeren selv at afgøre, hvad der passer bedst til hendes forbrug.
Ovenfor har jeg fundet fire bud på støvler, der kan bruges til vinter, og som danner rammen om, hvad vi rent stilmæssigt kan forvente at se i år. Herhjemme er Billi Bi, Vagabond og Angulus tre ret populære mærker, som laver kvalitetssko i en klassisk stil, og det har også været disse mærker, jeg selv har holdt øje med. En model som igen i år bliver ret populær er den såkaldte Chelsea Boot, som er den model mine Angulus støvler er i. Der findes mange forskellige fortolkninger af denne model, men den er altså en sikker vinder uanset hvad, synes jeg, og så passer den både til kjole, nederdel og jeans. For dem der ikke har læst indlægget om mine Angulus støvler, så er en Chelsea boot magen til de to sidste modeller ovenfor. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar