29. sep. 2014

OPDATERING PÅ ALT DET DER FØLELSES-HALLØJ

Jeg lovede jer jo en opdatering i dag om, hvad der skulle ske med både mig og baby, og sagen er den, at jeg i dag er blevet indlagt.
Jeg var på sygehuset i torsdags, hvor jeg fik taget nogle forskellige prøver, og derefter aftalte vi, at jeg skulle komme igen i dag, hvor jeg igen skulle have taget blodprøver, have kørt en CTG-scanning af maven, have målt blodtryk og derudover skulle maven også scannes for at finde ud af, om hun vokser, som hun skal og at tingene derinde er okay. 
Efter scanningen og efter svar på blodprøverne valgte jordmoderen i samråd med en læge at indlægge mig til observation. Blodprøverne var forholdsvis uændrede, så der er heldigvis ikke sket en forværring i forhold til svangerskabsforgiftningen, dog var hun meget lille. Hun blev ud fra mål anslået til at veje 1880 g., og hvis man snakker gennemsnitsvægt i forhold til det antal uger, jeg er i nu, så skulle hun gerne ligge omkring 2600 g. Så hun er ret lille.
Derforuden er min kløe blevet værre, og min medicin til at forbedre det er derfor blevet fordoblet. Det er fuldstændig vanvittig irriterende at det skal klø sådan hele tiden, jeg er meget tæt på at blive idiot af det og så var jeg også lidt i chok, da jeg var på apoteket for at købe det medicin, som skulle hjælpe på kløen. Sådan en pakke piller koster 650,- (!!!) Så de har bare at virke, og det må gerne gå hurtigt. 
Hvad der skal ske fremadrettet er en lille smule uvist. Som jeg kan forstå på jordmorderen kommer det meget an på mine resultater. Jeg skal have taget blodprøver i morgen tidligt og igen på torsdag, så jeg tror lidt, vi kommer til at tage små skridt ad gangen. 
Selvom det er kedeligt at være indlagt - især når man har været her siden kl. 8 i morges og har været alene det meste af dagen, så slapper jeg mere af ved at være her, for så er der mennesker omkring mig hele tiden, hvis der skulle blive noget eller jeg får det dårligere, og det er virkelig rart. Så det er status indtil videre - ikke at den var ret informativ, men jeg lovede jer det jo :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar