22. okt. 2014

EN GOD DAG


Det sidste døgn har været det bedste, vi har haft med Sigga. Hun har døjet rigtig meget med mavekneb den sidste uges tid, og det er pisse hårdt at se på, fordi man bare ingenting kan stille op - dog har vi prøvet en ny måde at massere hendes mave på, og det lader til at virke på den lille trold, 7-9-13! 
Det er så meget sjovere at være mor til en tilpas baby, fremfor en der vrider sig og skriger, fordi hun har ondt. Det er altså ikke nær så hårdt uden nattesøvn, når hun er mere rolig om dagen og ikke kun hænger på mig. Jeg er vildt dårligt til skrig og skrål, og det resulterer i en vildt frustreret mor og det smitter altså af på baby, så jeg krydser virkelig fingre for, at vi har fundet the magic touch på maveproblemet. 
Noget helt andet er, at vores lille baby er blevet ret god til det her med at spise selv. Faktisk får hun intet supplement om dagen længere. Hun spiser kun ved mig i dagtimerne nu og hvis hun så ikke vil vågne, når hun skal spise i aften og nattetimerne, så bliver hun suppleret med sonde. Hun skal vejes i morgen, og jeg er virkelig spændt på, om hun har taget på, for har hun det, skal hun heller ikke have sonde om aftenen længere, så er det kun om natten, hun skal suppleres op, hvis hun ikke selv vågner og vil spise. Så der er efterhånden ret gode udsigter til at komme hjem, og det er altså skønt! 
I dag har virkelig været en god dag, og jeg håber i morgen bliver ligesådan, men det er aldrig til at regne med, når man har sådan en størrelse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar