17. okt. 2014

TO UGER OG STADIG DEJLIG


Igår rundede Sigga to uger - to uger som bare er fløjet afsted tiltrods for, at man synes dagene kan være lange på et sygehus.
Endnu engang har jeg opsummeret, hvad der er sket over den seneste uge, for også selv at kunne gøre status over, at der faktisk sker noget, selvom man synes, det går meget langsomt fremad. 

- Mads og jeg har sovet hjemme hos os selv en enkelt nat - uden Sigga. Det var frygteligt at efterlade hende, men godt for mig at få sovet.
- Mine fødder er blevet normale igen!
- Jeg har tabt de +16 kilo, som røg på under graviditeten, og kan nu igen passe mine egne bukser.
- Sigga har taget rigtig flot på.
- Sigga er begyndt selv at give udtryk for, at hun er sulten og er så småt begyndt at spise lidt selv.
- En af sygeplejerskerne sagde, at det var det mest yndige barn, hun nogensinde havde set - sådan nogle sygeplejersker må se mange børn, så mor her var stolt.
- Sigga har været i bad for første gang - det havde hun ingen fest over.
- Jeg kan stadig bruge evigheder på bare at kigge på hende.
- Selvom det er hårdt ikke at sove, og jeg nogengange er ved at gå ud af mit gode skind, så er det det hele værd, når tingene lykkedes.
- Jeg forstår det stadig ikke helt.
- Hun er stadig, det bedste, der er sket for mig.

2 kommentarer:

  1. Hun ser mega dejlig ud :)
    Kender alt til det med at manglende søvn er det hele værd når man har sådan en lille guldklump.
    Blev selv mor forrige søndag. Fødte også 4 uger for tidligt, men vores dreng er heldigvis til den store side trods den for tidlige fødsel. Vi var dog indlagt med ham i en uge, og kæmper lige nu med at få amning op at køre.
    Ammer du også Sigga, selvom hun også får sonde?

    - Cecilie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cecilie :)
      Det er nemlig mega hårdt uden nattesøvn, men sådan er det jo bare.
      Hvor dejligt for jer at han havde en go størrelse, så i ikke sku være indlagt så længe. Sigga er begyndt at spise fint selv, men det har taget nogle uger for at få amningen til at fungerer..

      Slet