22. dec. 2014

STATUS PÅ HUS


Jeg tænkte, at i snart trængte til at få stillet jeres nysgerrighed omkring vores husprojekt, der er nemlig virkelig sket meget siden sidst, jeg smed et indlæg op omkring dette. Nu er det nemlig ikke projekt smadder-det-hele længere, nu er vi igang med genopbygningen, og det er jo straks meget sjovere. 

Der står kun en enkelt mur tilbage inde i huset - alt andet er revet ned og skal bygges op på ny for at få den rumfordeling, som vi ønsker. Det går virkelig stærkt lige nu, og det er så fedt at følge med fra sidelinjen, for jeg kan stadig ikke hjælpe med så meget endnu.
Min svigerfar er en rigtig arbejdshest og er oppe i huset flere gange i hverdagene og mange timer i weekenden sammen med Mads - vi har også været super godt hjulpet af et par kammerater og min onkel, som også er tømrer, og når de er der, så sker der altså noget. 

Jeg kan godt mærke, at jeg efterhånden begynder at trippe for at få mit eget - ikke fordi det er træls at bo herhjemme, for det er det ikke, tværtimod - det har været et kæmpe plus og været en stor fordel, når Sigga har været umulig. Men fordi jeg trænger til mere privatliv. Vi har kun et rum, og eftersom vi er begyndt at putte Sigga omkring halv 8 om aftenen, så kan vi sidde i et mørkt rum uden lys og hviske til hinanden, og det er der ligesom ikke så meget fedt ved. Godnok har vi installeret et tv oppe ovenpå på mit gamle værelse, men der er kun et tv, der er rod overalt på værelset og så kan vi ligge i en lille seng - det er altså ikke så hyggeligt. Derforuden glæder jeg mig også mere end nogensinde til at indrette, det kribler i mine fingre for at komme igang, og når jeg går oppe i huset, går jeg og indretter rummene i hovedet - det bliver så godt, det er jeg sikker på :-)

2 kommentarer:

  1. Der er da sket vildt meget, siden sidst jeg var forbi...Jeg melder mig frivilligt til at hjælpe med indretningen. Det bliver så lækkert, når I er færdige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det går hurtigt! Og siden ovnstående billeder blev taget er skillerummene også kommet op, så nu begynder det at ligne noget :)

      Slet